בונה אתרים וקידום בגוגל בזמננו אנו.
מה עושה בונה אתרים כדי לקדם את האתר בגוגל? ולמה צריך מקדם אתרים מקצועי. בואו ניכנס רגע למחשבות של גוגל…

ההבדל המשמעותי בשיווק עסקים של פעם, של הדור הזה ושל העתיד

 

הסיפור התחיל לפני 35 שנה, כשהנני איש עסקים בן 8, הבנתי שכסף גודל על עצים: הפעלתי דוכן מוצלח של מכירה של לימונדה ביתית. היו שנים יפות, הזמן היה רגוע, הימים עברו לאט.. וכו.. וכו… מאז העולם קצת השתנה. בכל בית ממוצע יש לכל הפחות זוג כלי רכב, מערכת קולנוע ביתית או שתיים, סמארטפון לכל בן ובת משפחה, אייפד, ומינימום לאפטופ לכל אחת ואחד. הנתונים מבהילים. המדע צועד קדימה , אנחנו דור ה”אינסטנס”, הכל כאן ועכשיו ממש במאית השניה. אז היום אם אנחנו זקוקים ל נוטריון, רואה חשבון מומלץ, נדל”ן, ספא לקבוצות או טבעת נישואין..?

קידום בזמננו אנו

אז כיצד עו”ד רגיל שרק סיים הכשרה ומקווה לפתוח עסק משל עצמו מתחרה נגד כל הגדולים במארקט המוצף? כיצד מישהי עשרים פלוס שעמלה בפיצריה בתור עוזרת טבח ולמדה דבר או שניים בהכנת פיצות מעיזה לפתוח רשת פיצריות מצליחה משלה? שנים של השקעה, הכשרה, עברתי קורס, צברתי ידע וגם לא מעט ניסיון. מה עתה? איך אנחנו משווקים את העסק? מה צריך לעשות?! כעצמאי המוח כל הזמן עסוק בלמצוא דרך למשוך לקוחות בכדי להגדיל הכנסות ולהרוויח.

פרסום אורגני במנוע חיפוש

בסיכומו של עניין או יותר נכון בתחילתו של עניין, מי מגיע רחוק? האם הוא שהוריו מורישים לו בית עסק משפחתי מצליח, הבוטיק המקומי עם הלקוחות החוזרים. או לפחות עד שיפתח הכלבו מעבר לכביש.. כולם ילכו לקנות שם ביצים, יוגורט, פיתות, בטטה אורגנית, מלפפון אורגני אך עדיין יהיה חסר “שיווק אורגני באינטרנט”. ברצינות עכשיו.. מה זה “שיווק אורגני טבעי”? אתה בטח כבר יודע. (ואם לא, אין מצב, דחוף להתקשר בזה הרגע לאישי שלי, ואני מפסיק את מה שאני עושה ונותן לך הסבר רגוע ומפורט). בעקרון השאיפה בפרסום אורגני היא לייעל את נתוני האתר כדי לעזור ללינקים שלו להתקדם לעמודים הראשונים של גוגל, מבלי שצריך לממן כל הקלקה, כמו שעושים בקידום ממומן.

פרסום אורגני טבעי בלי חומרי הדברה…

בעצם המילה “טבעי” לא ממש מדויק.. מפני שמקדם אתרים טוב, עושה שפע, אפילו המון מניפולציות “לא טביעות” על מנת לקדם מילות מפתח באופן “טבעי”. דוגמה אחת מתוך המוני ה “מניפולציות”, אני לא משוכנע שמותר לי, אבל אני אגלה לכם סוד על אף זאת (בינינו) על טכניקה מיוחדת שאני משתמש לטקסט הזה שאתם מתרכזים בו כעת. אם תמשיכו להסתובב בדפי האתר, תשימו לב לכמה דפים עם טקסטים כגון “בונה ומקדם אתרים בגוגל” או “בונה אתרים בוורדפרס”. דפים בעלי אותם תכנים בדיוק כמו מאמר זה, רק ש בוריאציה שונה של מילים ומשפטים.

בונה אתרים בוורדפרס שגוגל והלקוחות שלך יאהבו...

למה לצור בלוג שלם לאינטרנט על כל מילת חיפוש, למשל “בונה אתרים”

הרעיון הוא שככל שהאתר עשיר במילות מפתח נכונות, כך יכנסו יותר אנשים המתעניינים באותן מילות מפתח. וכמה מילות מפתח כבר אפשר להכניס בכתבה אחת ב”טבעיות”? לדוגמא כאן בכתבה הזאת בלי להעמיס מעבר למידה אנחנו מקדימים את מילות המפתח “בונה אתרים”, “קידום אורגני” ו”שיווק ממומן בגוגל“. בצורה כזו שיספיקו פעמים ספורות בלבד של חזרה על המילה. כתבות אוריגינליות וטביעות לגמרי מבחינת האינטרנט. מבלי לדחוף מילים מעבר למה שנחוץ בצורה לא טבעית. רוצה לדעת עוד? מממ… שלח אלי מייל שלך ואני אחלוק איתך בעזרת השם בהמשך.

מה זה פרסום PPC (“גוגל אד וורדס”)?

בקצרה תשלם וקבל תוצאות מיידיות. תשלם לגוגל סכום של כסף בעבור כל קליק וגוגל ידאג לעלות אתך לאיפה שצריך.. כי תכלס מי שאינו מופיע בלפחות 4 או 5 עמודים הראשונים, איננו בנמצא. עם עבודה מפורטת ומקצועית, אפשר להשיג מלא דברים יפים ב גוגל אד וורדס. רק הכרחי ליצור התאמה על מנת לא לפזר כסף על קליקים מיותרים. יש צורך לצרף לכל סלוגן קישור לדפי נחיתה נכונים ביותר בתוך האתר להוזלת עלויות לקליק. ככל שחווית הגלישה ממוקדת יותר, כך ייווצרו יותר המרות פר שקל. יש לעשות מעקב רציף ובדיקה מעמיקה של הקמפיין בכדי לראות באם ההקלקות קשורות לנושא או לא..

שיווק ממומן באינטרנט יכול להתחוור כמסוכן בלי פיקוח מקצועי

ראו הוזהרתם! לפתוח חשבון אד וורדס זה פשוט. אך רק מקצוען שיפקח בשבילך עין על החשבון (בעבור סכום סמלי) יחסוך לך הרבה מאד שגיאות רווחות שיביאו להפסד של אלפי שקלים שאינם אפקטיביים. אני כותב את זה מתוך התנסות מרה של אובדן של למעלה ממיליון שקלים חדשים, לא אפקטיביים שהוצאתי על פרסום ממומן בתחילת דרכי. שלא תבינו לא נכון.. “רק” 70% מהסכום היה לא מועיל.
(בכל זאת עם ה 30% שעבדו קיבלנו תפוקה של סביבות 350,000 ₪ בחודש.. אוף.. מה היה לו הייתה אופטימיזציה נכונה?! )קידום ממומן בגוגול

לפני שבוחרים בונה אתרים, בוא לרגע נבין את הראש של גוגל

עכשיו בוא נאמר שאתם מעוניינים ב איזה קליניקה מסוימת או רו”ח קודם אתם פונים לגוגל (44% ממחשבים או דרך האייפון – %56 ) למודעה שהכי תופסת את תשומת ליבכם ככלל גורף בדף הראשון. על פי מחקר, גולשים שמבקרים בדף נחיתה לא נשארים יותר מ 10 – 20 שניות ונעלמים בלי לומר שלום, אולם אם המסר של דף הנחיתה נהיר וממוקד למה שהם באו לחפש, ניתן לגרום להם להתעקב אפילו כמה דקות. אז מדוע זה משנה לנו לשיווק? מנוע חיפוש שוקל את כל הנתונים הללו ועל סמך זה (ועוד עשרות ומאות נתונים), קובע מי גורלו להיות מקודם יותר מחברו “באורגני” ומי ישלם בעבור אותן מילות מפתח פחות מהמתחרים ב”ממומן”.

כמה נקודות למחשבה ונתונים סטטיסטיים

אגב הנה נתון סטטיסטי בלתי צפוי ומעניין:
מעל תשעים אחוזים של בעלי העסקים שמים את כספם על פרסום בתשלום פר קליק של גוגל (מעל 100,000,000,000 ₪ בשנה) ורק תשעה אחוז על קידום אורגני טבעי. מאידך הנה לנו עוד נתונים סטטיסטיים ואלה מראים שהמודעות הממומנות מגיעות לפחות מ 20% מסך כל הקליקים. הפתעה! כך ש 80% מהגולשים מקליקים על פוסט אורגני ונותנים יותר אמון במודעות אורגניות ולא ממומנות. אז למה ואיך אף על פי כן הרוב שמים את כספם בממומן ולא באורגני טבעי? בחייאת.. היינו שם כבר.. אנו דור ה”אינסטנט”.. תחשבו על זה רגע..

שאלות הכי נפוצות של בעל עסק עצמאי או פרילנסר

אחרי שהבנו למה חשוב לקחת בונה אתרים שמבין בקידום אתרים. ומהו פרסום אתר אורגני טבעי ומה זה קידום ממומן. הנכם בוודאי שואלים את עצמכם, כמה יעלה קידום אתרים אורגני? כמה עולה פרסום ממומן אונליין? במה עדיף להתרכז, פרסום אורגני או ממומן? כמה זמן לוקח לקדם אתר? כל אלה שאלות מצוינות ולעניין.

בונה אתרים במטרה להכניס לקוחות! השארת פרטים לאבחון התאמת העסק..

 

התשובות תלויות באפיון האתר, והפוטנציאל של הביזנס.

כל היופי שניתן לקשר את התשובות לסוג ויכולות של בית העסק. ניתן להשקיע בין 600 ₪ עד 6,600 ₪ על פרסום אורגני טבעי ו1 ₪ עד 101,000 ₪ ו על שיווק בתשלום לכל קליק ברשת. מה משתלם יותר בתשלום פר קליק או אורגני במנועי חיפוש? הכי טוב לעסקים, גם זה וגם זה.. קצת מזה, טיפה יותר מזה או להפך. תלוי במטרת העסק.. כמה זמן לוקח פרסום אורגני טבעי? העניין תלוי בכמה גורמים כדוגמת: גובה התחרות בנישה המדוברת, ותק האתר, האם האתר חדש או וותיק. עוצמת האתר, מלינקים חיצוניים באתרים משיקים חזקים או חלשים.. תלוי מאד באיזה תקציב מוכנים לשים בזה, בכמות שעות ה עבודה של איש מקצוע און סייט, ועוד הרבה פקטורים שיש לקחת בחשבון לפני שניתן לאמוד כמה זמן זה ייקח לפרסם אתר מסוים.

בשביל מה להתעקש על בונה אתרים מקצוען

יש מצב אתם מכירים ת’הרגשה שמשאירים לבעל מקצוע כמו מתקן סמארטפונים את הנייד ועמוק בלב זה מרגיש שעשו עליך טריק.. כך התחושה עם מפרסם אתרים ובצדק. במיוחד כשמשווק אתרים לא משתף את הלקוח במה הוא עושה. אז כתנאי ראשון צריך שתהיה שקיפות מלאה. מפרסם אתרים מקצועי ישמור את האתר תמיד מתוקתק ומתוחזק. הגוגל של אתמול איננו הגוגל של היום והאתרים של היום הם לא האתרים של מחר. תמיד יש להיות צעד אחד קדימה וכמובן שגם להתאים את תצוגת האתר לטלפונים החכמים החדשים ולטכנולוגיה המתחדשת מיום ליום.

מה תפקידו של משווק אתרים על רגל אחת

סידור מאמרים של תוכן העסק המשייך כל כתבה למילת מפתח בצורה האופטימלית למנוע החיפוש, כולל אפיונים וטקסט חלופי לתמונות. יצירת הסתעפות ברשת על ידי בחירה מתאימה של מילות חיפוש, הכי טובות שיגרמו להכי הרבה הקלקות. לדוגמא מילת חיפוש “עורך דין” עם מאות חיפושים בחודש תכניס פחות המרות ממשפט מפתח “עורך דין מקרקעין בנתניה” המסתכמת בכמה עשרות חיפושים בחודש אבל עם שייכות לעסק הרבה יותר טובה. בקרה רציפה על האינטראקציה של המבקרים עם האתר והוספת שינויים בהתאם. כמה שה “Bounce Rate” (עזיבת אתר מוקדמת) יורד, אחוזי ההמרה במנועי חיפוש גבוהים, זמן התעקבות באתר גבוה יותר לעומת אתרים אחרים. בניית לינקים רלוונטיים מהאתר שלכם לאתרים אחרים שהם חזקים, ולא מתחרים. ובהתאם למה שהתקציב מאפשר, חיזוק ה DA – סמכותיות הדומיין וה PA – כוח כל דף באתר. ע”י עבודה חיצונית אל תוך האתר – מאתרים שיש להם סמכותיות גבוהה. כולל חיבור כתבות חדשות לתוך האתרים שיש להם סמכות גבוהה והפניית לינקים לאתר הבית.

אנחנו מתמחים בשיווק אורגני למגוון המקצועות

שיווק אתר לרופא שיניים, למעסה, לחנויות נעליים, למסיבות יום הולדת ועוד ועוד.. כאשר לכל עיסוק יש את הבחינות שלו, התחרות שלו. עלינו להדגיש את היתרון שלך ולעצב את האתר כך שיהיה מהיר, מושך, זמין, שמקובל והולך בשוק של היום. ברגע ש האתר לא חודש, הלקוחות פוטנציאלים רואים את זה וזה משפיע על ההחלטה שלהם האם לבחור בך. כשהוא יזדמן לאתר אחר יותר “נוצץ” ונוח, יש להניח שהוא יעדיף אותו.. גם אם אתה יותר איכותי במה שאתה עושה, בעל ניסיון, כשרוני וכד..

לא זה מה שקובע..

עו”ד טוב שהתבלט בלימודים, לאו דווקא גובר על קולגה שבקושי התקבל והעביר אותה בלימודים אך העסק שלו משגשג הרבה יותר כיוון שיש לו מקדם אתרים שיודע את העבודה. גוגל מתייחס למעל 200 רכיבים לפני שהוא משייך דירוג לדף. בעבר הייתה תחרות לעסק בקצה האחד של הרחוב ולבית עסק שבקצה השני, כיום בעולם האינטרנט יש תחרות גדולה הרבה יותר לכל חנות והכל חשוף וזמין. בזמן שלנו הדברים קורים אונליין, כולם מפרסמים באינטרנט, למי יש זמן לחפש עסק בעיתון או לחכות לרדיו כשהוא זקוק למוצר או שירות מסויים. רק במנוע חיפוש.

סך הכל חיפשת בונה אתרים. שזה חשוב, אך שבונים אתר חדש, בראש ובראשונה יש לבנות אותו מותאם לקידום בגוגל. כי כנראה באמת כסף לא גדל על עצים אבל עסקים בוודאי גדלים על גוגל…

לפוסט הזה יש 2 תגובות

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

סגירת תפריט