פרסום בגוגל דרך קידום עסקים בימים אלה
פרסום עסקים בגוגל
איך עושים פרסום עסקים בגוגל – חברה לשיווק באינטרנט. איך עובד קידום העסק בימינו אנו. למה חשוב לפקח על פרסום בגוגל אדוורדס, מה עושה משווק אתרים בכמה מילים. ולמה חשוב מפרסם אתרים טוב. בואו שניה ננתח את הראש של גוגל… אז כיצד איש מקצוע צעיר שרק השלים את הכשרתו ושואף להתחיל משרד משל עצמו מתמודד מול כל האריות בשוק העבודה המוצף? איך בחור עשרים פלוס שעבד בפיצריה כמנקה שולחנות ויודע דבר או שניים בהכנת פיצות יכול להתחיל רשת פיצריות מצליחה משל עצמו? למדתי שנים, תעודה, סיימתי קורס, צברתי ידע וגם קצת ניסיון. מה עתה? איך אנחנו מפרסמים את הביזנס? מה צריך לעשות?! כעוסק עצמאי אתה תמיד עסוק בלגלות דרך למשוך לקוחות חדשים כדי להגדיל משכורת ולהתקיים.
שיווק של פעם, של ימים אלו ושל העתיד ואיפה נכנס פרסום בגוגל לעסקים
איך הגענו אל פרסום עסקים בגוגלהסיפור הזה התחיל לפני 35 שנים, כשהנני בעל עסק ילד בן שמונה, הבנתי שכסף גדל על עצי נוי: יזמתי פתיחת ביזנס צולח של מכירה של מיץ לימונים ביתי. היו שנים יפות, התקופה הייתה משובחת, הימים עברו לאט. מאז הדברים טיפה השתנו. בימינו אנו, בבית ממוצע יש לכל הפחות 2 מכוניות, מערכת קולנוע ביתית, ארבעה סמארטפונים, ולאפטופ לכל אחת ואחד. הטכנולוגיה התפתחה , אנו דור ה”כאן ומייד”, הכל מיידי ממש בעשירית השנייה. אז מה אנחנו עושים כיום כאשר אנו צריכים מעצב, רואה חשבון מומלץ בחדרה, צימר בצפון, עיסוי או אולם אירועים..? וכאן כמובן נכנס פרסום בגוגל לעסקים..
פרסום בגוגל לעסקים – פרסום וקידום במנועי החיפוש
פרסום עסקים בגוגל הוא כלי קריטי. בסיכומו של עניין או יותר נכון בראשיתו של עניין, מי נוחל הצלחה? האם הוא שהוריו מורישים לו ביזנס משפחתי מצליח, אולי מכולת שכונתית בעל הלקוחות הנאמנים. כל הלקוחות ילכו לקנות שם ביצים, מיץ, פיתות, עגבנייה אורגנית, פלפל אורגני אך עדיין יהיה חסר “קידום אורגני טבעי בגוגל” כשהסופר הגדול יפתח סניף ליד. אז מה זה “קידום אורגני”? במידה ואתה בעל עסק בטח כבר מוכר לך. (ואם לא, אי יאי יאי להתקשר עכשיו לאישי שלי, ואני מייד עוזב הכל ומסביר לך בשמחה וסבלנות). באופן עקרוני הרעיון בשיווק אתרים אורגני טבעי הוא לשדרג את תנאי האתר בשביל לסייע ללינקים שלו לקפוץ לעמודים ההתחלתיים של מנוע החיפוש, מבלי שצריך להוציא כסף על כל קליק, כמו בשיווק ממומן.
פרסום בגוגל וקידום אורגני טבעי בלי חומרי הדברה…
כשמדובר על פרסום עסקים בגוגל בעקרון המילה “טבעי” לא ממש מדויקת.. כיוון שמקדם אתרים איכותי, מבצע שפע מניפולציות “שאינן טבעיות” על מנת לקדם מילות מפתח בצורה “טבעית”. לפרסם בגוגל בצורה “אורגנית” דורשת עבודה רבה. הנה דוגמא אחת מתוך אינספור ה “מניפולציות”, אני לא בטוח שמותר לי, אבל אחשוף בפניכם סוד על אף זאת (בינינו) על שיטה מסוימת שאני מפעיל לטקסט הזה שאתם מדפדפים בו ברגע זה. אם תוסיפו להסתובב בדפי האתר, תראו כמה מאמרים עם טקסטים כמו קידום אתרים מקצועי בגוגל, קידום אתרים באנגלית או מה זה SEO. מאמרים עם אותו תוכן בדיוק כמו מאמר זה, רק בווריאציה שונה של מילים.
מאמר שלם לאינטרנט לכל מילת קידום, לדוגמה “פרסום בגוגל לעסקים”
בנושא פרסום עסקים בגוגל הרעיון הוא שככל שהאתר עשיר במילות מפתח מתאימות, כך יבקרו יותר לקוחות המתעניינים באותן מילות חיפוש. וכמה מילות חיפוש כבר ניתן להכניס ל כתבה בודדת באופן “טבעי”? כמו כאן במאמר הזה מבלי להעמיס יותר מדי אנו מקדימים את מילת החיפוש “פרסום בגוגל לעסקים”, ככה שיספיקו פעמים ספורות בלבד לחזור על המילה. מאמרים מקוריים ואורגניים לחלוטין מבחינת האינטרנט. מבלי לדחוס מילים מעבר למה שנחוץ באופן מאולץ. רוצה לדעת יותר? שלח לי מייל שלך ואחלוק איתך בעזרת השם בהמשך.
מה זה פרסום בגוגל אדס בתשלום (“גוגל אדוורדס”)?
פרסום עסק בגוגל
בשתי מילים תשלם ותקבל תוצאות באופן מיידי. תשלם לגוגל סכום מסויים של כסף ל כל הקלקה והמנוע החיפוש ידאג לעלות אתך בהתאם.. הרי בפשוטו של עניין אדם שאינו ממוקם בלפחות ארבעה או חמישה דפי חיפוש התחלתיים, אין סיכוי ממשי שיגיעו אליו. עם עבודה מדויקת ממקצוען, אפשר לעשות מלא דברים יפים ב אד וורדס. רק הכרחי ליצור התאמה על מנת לא להוציא כסף על קליקים מיותרים. נחוץ לתת לכל מודעה חיבור לדפי נחיתה הכי מתאימים מתוך האתר להורדת עלויות להקלקה. השקל שלך שווה יותר ככל שחווית הגלישה מתמקדת יותר. בכל הקשור לפרסום בגוגל אדוורדס כדאי לבצע מעקב שוטף ולנתח את הקמפיין בשביל לראות באם ההקלקות קשורות לנושא או שלא מספיק..
כמה עולה פרסום בגוגל? עלול להיות מסוכן עד מאד ללא השגחת מומחה..
אני את שלי אמרתי! אז כמה נראה לך עולה פרסום בגוגל אדוורדס? לפתוח חשבון זה משהו שכל אחד יכול לעשות. אבל רק מומחה שישגיח לך על החשבון (בדרך כלל גם עבור תשלום סמלי) יחסוך לך המון שגיאות שכיחות שיביאו לאובדן של אלפי שקלים לא יעילים. אני כותב זאת מתוך ניסיון מר של אובדן של יותר ממיליון שח’, לא יעילים שהוצאתי על פרסום PPC בראשית הדרך. שלא תבינו לא נכון.. “רק” 70% מהסכום לא היה יעיל. (בכל זאת עם ה 30% שעבדו קיבלנו תפוקה של סביבות 330,000 ₪ לחודש.. מה היה אילו הייתה אופטימיזציה יעילה?! ) הבנת כמה עולה פרסום בגוגל?
דוגמה של פרסום PPC. מעל 1,400,000 שח’ הוצאות קמפיין בחשבון פרסום בגוגל לעסקים
בואו ניכנס רגע למוח של גוגל
עכשיו נגיד שאתם מחפשים איזה פסיכולוג או מטפל קודם אתם נכנסים לגוגל (מהמחשב – %44 או דרך האייפון – %56 ) למודעה שהכי תופסת את תשומת ליבכם ברוב המקרים בעמוד הראשון. על פי מחקר, גולשי אינטרנט שנכנסים לעמוד נחיתה לא נשארים יותר מ עשר-עשרים שניות וממשיכים לדרכם, אולם אם המסר של דף הנחיתה נהיר ומדויק למה שהם צריכים, אפשרי למשוך אותם להתמהמה אפילו מספר דקות. עכשיו איך זה משנה לנו לפרסום? גוגל מעיין בכל הנתונים האלה ועל סמך זה (ועוד מאות רבות של נתונים), קובע מי יהיה מיוחצן יותר מרעהו “באורגני” ומי ישלם על מילות מפתח פחות מהאחרים ב”ממומן”.
מספר נקודות למחשבה וסטטיסטיקה
לדוגמה הנה לכם פרט סטטיסטי בלתי צפוי ומסקרן:
91% מהעסקים משקיעים את הונם על פרסום בתשלום לכל הקלקה של גוגל (מעל מאה מיליארד שקלים בשנה) ו 9% בלבד על שיווק אורגני טבעי. מצד שני הנה לנו סטטיסטיקה נוספת שאומרת שהמודעות הממומנות מגיעות לפחות מ 20% מסך כל הקליקים. הפתעה! מזאת ניתן להסיק ש 80% מהאנשים מקליקים על פוסט אורגני וסומכים יותר על פרסומים אורגניים מאשר ממומנים. אז איך אף על פי כן הרוב משקיע בממומן ולא באורגני טבעי? נו.. דברנו על זה.. אנו דור ה”מיידי”.. נקודת מחשבה..
שאלות הכי נפוצות של בעל עסק עצמאי או פרילנסר
פרסום בגוגל לעסקים
לאחר שהבדלנו בין מהו פרסום אורגני בגוגל ומה זה פרסום בגוגל אדוורדס אתם בודאי שואלים את עצמכם, כמה משלמים על קידום אתרים אורגני? כמה מוציאים על שיווק בתשלום לכל הקלקה בגוגל? מה עדיף, שיווק אורגני או בתשלום לכל קליק? כמה זמן יקח לקדם אתר? אלה שאלות נהדרות וענייניות.
התשובות תלויות במצב האתר, והיכולת של הביזנס.
כל היופי שאפשרי לקשר את התשובות הללו לסוג ופוטנציאל של הביזנס שלכם. ניתן לשים בין 600 עד 5,500 ₪ על קידום אורגני במנועי חיפוש ושקל אחד עד 99,999 ₪ ו על שיווק בתשלום פר קליק באינטרנט. מה משתלם יותר בתשלום לכל הקלקה או אורגני? הכי בריא לביזנס, גם זה וגם זה.. קצת מזה, טיפה יותר מזה או להפך. תלוי במטרת העסק.. כמה זמן לוקח לפרסם באופן אורגני? העניין תלוי בכמה נתונים כדוגמת: דרגת התחרות באותה נישה, ותק האתר, באם האתר חדש או ותיק.
חוזק האתר, מלינקים חיצוניים של אתרים משיקים חלשים או חזקים.. מאוד תלוי בכסף שרוצים לשים על זה, בכמות שעות העבודה של מפרסם אתרים באתר, ועוד כמות נאה של מרכיבים שיש לבחון לפני שניתן להעריך כמה זמן זה ייקח לקדם אתר כזה או אחר.
למה חשוב משווק אתרים טוב ומתמחה פרסום בגוגל לעסקים
מכירים ת’הרגשה שנותנים לבעל מקצוע כמו מוסכניק את הרכב ועמוק בלב זה מרגיש כאילו עבדו עליך.. תחושה כזאת תתכן עם מקדם אתרים ובצדק. במיוחד כשמפרסם אתרים לא מדווח לבעל העסק על פעולותיו. אז קודם כל חשוב שיהיה שקיפות טוטאלית. משווק אתרים מקצועי ישמור את האתר תמיד מתוקתק ומתוחזק. האינטרנט של אתמול הוא לא האינטרנט של היום והגוגל של היום הוא לא הגוגל של מחר. תמיד יש להיות מעודכן ואון טופ ויש גם להתאים את מבנה האתר לטלפונים החכמים של עכשיו ולטכנולוגיה המתחדשת מיום ליום.
מה תפקידו של משווק אתרים בגוגל על קצה המזלג
סידור הכתבות של תכני הביזנס המחבר כל מאמר למילת מפתח באופן האופטימלי למנועי חיפוש, כולל אפיונים וטקסט אלטרנטיבי לויז’ואלס. יצירת נישה ברשת על ידי בחירה נכונה של מילות חיפוש, הכי אקטואליות שיהפכו להכי הרבה הקלקות. לדוגמה מילת חיפוש “עורך דין” עם מאות חיפושים בחודש תכניס פחות המרות ממילת חיפוש “עורך דין נדלן בעפולה” המגיעה לעשרות חיפושים בחודש אך עם רלבנטיות הרבה יותר טובה. בקרה מתמשכת על האינטראקציה של המבקרים עם האתר והוספת שינויים בהתאם. ככל שה “Bounce Rate” (עזיבת האתר) פוחת, אחוזי ההקלקה ברשת גבוהים, זמן התעכבות באתר יותר גבוה לעומת המתחרים.
הוצאת קישורים מתאימים מהאתר עצמו לאתרים אחרים חזקים, ולא מתחרים. וככל שהתקציב מאפשר, חיזוק ה DA – סמכותיות הדומיין וה PA – כוח דף בודד באתר. ע”י עבודה מבחוץ לתוך האתר – מאתרים בעלי כוח וסמכות גבוהה. כולל כתיבת מאמרים חדשים לתוך האתרים שיש להם סמכות חזקה והפניית לינקים לאתר בית העסק.
פרסום בגוגל לעסקים בפרסום אורגני למגוון המקצועות
פרסום אתר לנוטריון, לקבלן, לחנויות בגדים, לטיפול פסיכלוגי ועוד ועוד.. כאשר לכל עיסוק את הזוויות שלו, התחרות שלו. יש להתפקס על היתרון שלך ולארגן את האתר באורח מושך, זמין, מהיר, שהולך ומקובל בשוק של היום. אם האתר לא מטופח, המבקרים מרגישים את זה וזה משפיע על ההחלטה שלהם באם להמשיך איתך. ברגע שהוא יכנס לאתר אחר יותר “מבריק” ויוזר פרנדלי, סיכוי גדול שהוא יבחר בו.. גם אם אתה יותר טוב במה שאתה עושה, מנוסה, כשרוני וכו’..
לא זה הקובע..
היום באינטרנט בתחום פרסום עסקים בגוגל יש תחרות גדולה בהרבה לכל בית עסק והכל מיידי וחשוף. בימים אלה הכול דרך האינטרנט, כולם מפרסמים בגוגל, למי יש זמן לחפש עסק בעיתון או להמתין להקשיב לרדיו כשהוא צריך שירות או מוצר. רק במנוע חיפוש.
אז אולי באמת כסף לא גדל על עצים אך עסקים אשכרה מתעשרים על פרסום בגוגל לעסקים…