קידום אורגני | קידום אורגני לאתרים | קידום אורגני בגוגל | שיווק אורגני במנועי חיפוש
קידום אורגני הוא הדרך לבסס את אתר העסק שלך בגוגל לאורך שנים. בעוד שקידום ממומן יתן דחיפה כל עוד אתה משלם.. קידום אורגני לאתרים ישמור את השפעתו לאורך שנים ללא קשר לתקציב של אותו הזמן. הכי טוב לשלב קידום אורגני בגוגל עם ממומן אך יש לשים דגש משמעותי על שיווק אורגני במנועי חיפוש כך שהאתר יצבור כוח וותק. להסבר מפורט יותר להלן כתבה מעניינת בנושא
קידום אורגני בגוגל – איך אתם יכולים להגיע לדף ראשון בגוגל באופן טבעי?!
איך מקדמים אתר בגוגל בצורה הכי נכונה – פרסום בזמננו אנו – מה תפקידו של מפרסם אתרים בגוגל על רגל אחת – ולמה חשוב מפרסם אתרים מקצוען.
בואו ניכנס רגע לראש של גוגל…
שיווק עסקים בזמננו אנו
אז כיצד רואה חשבון רגיל שרק סיים את לימודיו ושואף להתחיל עסק משלו מתחרה נגד כל האריות במארקט המוצף? כיצד מישהו בן עשרים פלוס שעבד בפיצה רומא כמנקה שולחנות ורכש נסיון בהכנת פיצות יכול להתחיל רשת פיצריות מוצלחת משלו? השקעתם שנים של לימודים, תואר, סיימתם קורסים, רכשתם ידע ואפילו ניסיון. מה עתה? איך מקדמים את הביזנס? מה צריך לעשות?! אצל פרילנסר השכל טרוד כל הזמן בלמצוא דרכים להביא יותר לקוחות בשביל לשפר את המשכורת ולצאת ברווח.
קידום אורגני של פעם, של הדור הזה ושל זה בעתיד
סיפורי נפתח לפני למעלה משלושים שנה בהיותי בעל עסק בן 8. קלטתי שדולרים גודלים על עצי פרי: יזמתי פתיחת דוכן צולח של מכירת מיץ תפוזינה ביתית. אלה היו שנים טובות של תקופה משובחת, הימים היו ארוכים… מאז החיים השתנו כמעה.
בכל בית רגיל יש מינימום זוג רכבים, מערכת קולנוע ביתית או שתיים, כארבעה סמארטפונים, אייפד ומינימום מחשב לכל אחד.
הסטטיסטיקה מבעיטה; המדע צועד קדימה. הננו דור ה”אינסטנס”, אנשי המייד בעשירית השנייה.
אז כיום כשאנחנו רוצים למצוא עורך דין קרקעות, יועץ משכנתאות, צימר, ספא בקיסריה או טבעת נישואין, אנחנו… ? נכון, מחפשים בגוגל.
קידום אורגני במנועי חיפוש
בסיכומו של דבר או יותר נכון בתחילתו של עניין, מי מצליח? האם מי שאביו משאיר לו בית עסק משפחתי מפותח? או זה עם החנות ירקות המקומית בעל הלקוחות החוזרים?
אולי עד לפתיחת הסופרמרקט מעבר לכביש…האנשים יקנו שם גבינות, מיץ, לחם, בטטה אורגנית, פלפל אורגני אבל עדיין יהיה חסר “שיווק אורגני אונליין”. ברצינות עכשיו.. איזו מן חיה זו “קידום אורגני”? אתה לבטח יודע (ואם לא, אוי ואווי אנא תתקשר בזה הרגע לנייד האישי שלי, ואני מפסיק את מה שאני עושה ונותן לך הסבר רגוע ומפורט). בעקרון, הרעיון בקידום אורגני בגוגל הוא לשדרג את מצב האתר על מנת לגרום ללינקים שלו לככב בעמודים ההתחלתיים של חיפוש אונליין, מבלי לשלם על כל הקלקה כמו שנעשה בקידום אתרים ממומן.
פרסום אורגני טבעי ללא כימיקלים…
כעקרון המושג “טבעי” הוא לא לגמרי במקום מכיוון שמפרסם אתרים טוב מבצע שפע, אפילו המון מניפולציות “לא טביעות” על מנת לקדם מילות מפתח באופן “טבעי”.
הנה דוגמא אחת מתוך אינספור ה”מניפולציות”, אינני משוכנע שמותר לי, אבל אספר לכם סוד בכל זאת (רק בינינו) על קוד מיוחד שאני מפעיל לכתבה הזאת שאתם מעלעלים בה ברגע זה.
אם תוסיפו לגולל בין מאמרי האתר, תשימו לב לכמה דפים עם מילים לקידום כגון “קידום אתרים” או “שיווק אתרים בגוגל“. דפים עם אותו תוכן בדיוק כמו מאמר זה, רק בקומבינציה שונה של מילים.
הרי ככל שהאתר עשיר במילות חיפוש מתאימות, כך יכנסו יותר אנשים המעוניינים באותן מילות מפתח. וכמה מילות חיפוש כבר אפשר לדחוף בכתבה אתח בודדת ב”טבעיות”?
כמו שפה בכתבה הזאת בלי לצופף יותר מדי אנו משווקים את מילות המפתח “שיווק אורגני” ו”קידום אורגני בגוגל”, ככה שיספיקו פעם או פעמיים בלבד של חזרה על המילה.
מאמרים מקוריים ואורגניים טבעיים לגמרי מבחינת גוגל מבלי לדחוס יותר מדי מילים בצורה לא טבעית. לגלות לך עוד סודות? מממ… שלח לי כתובת אימייל שלך ואכתוב לך בעזרת השם בהמשך.
מה זה שיווק בתשלום פר קליק (“גוגל אדוורדס”)?
בקצרה, תשלם ותקבל תוצאות באופן מיידי. תשלם לגוגל סכום מוגדר של כסף לכל קליק וגוגל יתארגן להרים אותך בהתאם. תכלס, מי שלא ממוקם בארבעה או חמישה דפים ראשונים, לא קיים.
עם הנחיה נכונה ומקצועית, ניתן להגיע לתוצאות מאוד יפות במערכת אד וורדס. אלא שהכרחי ליצור אופטימיזציה בכדי להמנע מתשלום על הקלקות שוליות. צריך לצרף לכל מודעה קישור לדפי נחיתה נכונים ביותר בתוך האתר להורדת עלויות להקלקה.
חווית גלישה ממוקדת יותר מובילה לעליה של הקלקות פר שקל. צריך לעשות מעקב מתמיד וניתוח קמפיין מתמשך בשביל לבדוק האם ההקלקות שייכות לנושא או לא.
קידום ממומן באינטרנט יכול להתברר גם כמסוכן ללא פיקוח של מומחה. אני את שלי אמרתי! לפתוח חשבון אד וורדס זה איזי פיזי.
אמה מה, רק מומחה שישגיח לך על החשבון (בעבור סכום סמלי) יחסוך לך המון שגיאות שכיחות שיביאו לאובדן של מאות ואלפי שקלים לא יעילים.
הנני כותב זאת מתוך ניסיון מר של הפסד של מעל מיליון שקלים חדשים לא יעילים ששמתי על פרסום בתשלום לכל הקלקה בתחילת דרכי.
שלא תבינו לא נכון… “רק” 70% מהסכום לא הועיל. (בכל זאת עם ה 30% שעבדו קיבלנו תפוקה של סביבות 380,000 ₪ חודשי… אוף… מה היה לו הייתה אופטימיזציה יעילה?! )
בואו ניכנס עוד יותר עמוק לראש של גוגל…
אז בוא נאמר שאתם מחפשים איזה עורך דין או וטרינר. קודם כל אתם נכנסים לגוגל (44% ממחשבים או דרך האייפון – %56 ) למודעה שהכי קופצת לכם לעין, ככלל גורף בדף הראשון.
מחקרים הראו שגולשים שמבקרים בעמוד נחיתה, לא נשארים יותר מעשרים שניות ונעלמים בלי לומר שלום. אבל! אם המסר של דף הנחיתה נהיר וממוקד למה שהם באו לחפש, אפשר למשוך אותם להתמהמה אפילו מספר רגעים!
מדוע זה משנה לנו לקידום אורגני?
גוגל מעיין בכל הפרטים האלה ועל סמך זה (ועוד מאות רבות של נתונים), קובע מי גורלו להיות משווק יותר מחברו “באורגני” ומי יחויב על אותן מילות המפתח פחות מהאחרים ב”ממומן”.
לדוגמה הנה לכם פרט סטטיסטי בלתי צפוי ומעניין: 91% מהעסקים שמים את כספם על פרסום בתשלום פר קליק של גוגל (מעל 100,000,000,000 ₪ בשנה) ורק תשעה אחוז על שיווק אורגני טבעי.
מאידך הנה לנו סטטיסטיקה נוספת שאומרת שהמודעות הממומנות מהוות פחות מ 20% מסך הקליקים. הפתעה! כך ש 80% מהאנשים מקליקים על פוסט אורגני ונותנים יותר אמון בפרסומים אורגניים לעומת ממומנים.
אז למה למרות כל זאת הרוב משקיע בממומן ולא באורגני טבעי? נו… דברנו על זה… אנו דור ה”אינסטנס”… נקודה למחשבה…
מה כל בעל עסק שואל לגבי שיווק אורגני במנועי חיפוש
אחרי שהבדלנו בין מהו שיווק אתרים אורגני טבעי ומהו שיווק בתשלום פר קליק הנכם בטח תוהים, כמה עולה לקדם אתר בגוגל? כמה מוציאים על פרסום ממומן אונליין? על מה עדיף ללכת, פרסום אורגני טבעי או ממומן? כמה זמן לוקח לקדם אתר? כל אלה קושיות נהדרות ולעניין.
התשובות תלויות בשני דברים מרכזיים: מצב של האתר והפוטנציאל של הביזנס.
ניתן להקדיש בין 600₪ עד 5,500 ₪ ומעלה על שיווק אורגני טבעי ו1₪ עד 100,000₪ על שיווק בתשלום פר קליק אונליין. מה עדיף בתשלום לכל קליק או אורגני?
הכי שווה לביזנס זה גם וגם… קצת מזה, טיפה יותר מזה או שההפך. תלוי במטרת העסק. כמה זמן לוקח לקדם באופן אורגני בגוגל? זה תלוי בכמה גורמים:
דרגת התחרות באותה נישה, ותק האתר ועוצמת האתר.
תלוי מאוד בכמה כסף רוצים להשקיע, בכמות שעות עבודה עושה מקדם אתרים באתר ועוד הרבה פקטורים שחייבים לבחון לפני שאפשר לקבוע כמה זמן ייקח לשווק אתר זה או אחר.
למה להתעקש על משווק אתרים מקצועי?
מכירים את התחושה שמשאירים לבעל מקצוע כמו מתקן סמארטפונים את הנייד ועמוק בבטן זה מרגיש שעבדו עליך? תחושה כזאת תתכן עם משווקי אתרים ובצדק. במיוחד אם משווק האתרים שלכם לא מדווח על פעולותיו.
אז כתנאי ראשון צריך שתהיה שקיפות טוטאלית. משווק אתרים טוב ידאג שהאתר יהיה תמיד מתוחזק ומתוקתק. הגוגל של תמול שלשום איננו הגוגל של היום והאתרים של היום אינם האתרים של מחר. תמיד יש להיות אפ-טו-דייט וגם להתאים את האתר לסמארטפונים של עכשיו ולהייטק המתפתח מיום ליום.
תפקידו של מקדם אתרים בגוגל על רגל אחת
- סידור כתבות של תכני העסק המקשר כל מאמר למילת חיפוש בצורה האופטימלית למנועי חיפוש, כולל אפיונים ומלל חלופי לויז’ואלס.
- יצירת בועה בגוגל על ידי בחירה נכונה של מילות חיפוש הכי רלוונטיות שיגרמו לרמה גבוהה ביותר של קליקים.
לדוגמא, מילת חיפוש “עורך דין” עם כמה מאות חיפושים בחודש תייצר פחות קליקים ממשפט מפתח “עורך דין נדל”ן במרכז תל אביב” המובילה לעשרות חיפושים בחודש אך עם רלוונטיות הרבה יותר גבוהה.
- שימת עין תמידית על האינטראקציה של מבקרים עם האתר ויצירת שינויים בהתאם.
כמה שה “Bounce Rate” (עזיבת האתר) נמוך יותר, אחוזי הקליקים ברשת יותר גבוהים יותר וזמן ההתעקבות באתר יותר גבוה לעומת המתחרים.
- שליחת לינקים מתאימים מהאתר שלכם לאתרים אחרים שהם רלוונטיים, לא מתחרים.
- ובהתאם לתקציב, חיזוק ה DA – סמכותיות הדומיין וה PA – כוח כל דף באתר. ע”י עבודה מבחוץ לתוך האתר – מאתרים בעלי סמכותיות חזרה. כולל יצירת כתבות חדשות לתוך אתרים בעלי סמכות גבוהה ושליחת לינקים לאתר בית העסק.
אנחנו מתמחים בקידום אורגני
פרסום אתר לרופא שיניים, למנהל, לחנויות בגדים, לטיפול פסיכלוגי ועוד ועוד… ולכל בית עסק יש את הזוויות שלו ואת התחרות שלו. עלינו להדגיש את היתרון שלך ולארגן את האתר כך שיהיה מהיר, מושך, זמין ומה שהולך ומקובל היום בשוק.
ברגע שבו האתר לא מטופח, הגולשים מרגישים את זה וזה משפיע על ההחלטה שלהם האם לבחור בך או לא.
כשהגולש יזדמן לאתר אחר יותר “מדליק” ויוזר פרנדלי, יש סיכוי גדול שהוא יעבור אליו גם אם אתה יותר מקצועי במה שאתה עושה, מנוסה, מוכשר, עם תעודות וכד’…
רואה חשבון בעל ידע שהצטיין באוניברסיטה, לא בהכרח גובר על עמיתו שבקושי התקבל ושרד בלימודים אבל כיום העסק שלו משגשג פי כמה וכמה כי יש לו משווק אתרים שיודע מה לעשות ואיך.
מנוע חיפוש כמו גוגל לוקח בחשבון מעל מאתיים נתונים לפני שהוא מדרג דף בודד.
פעם הייתה תחרות לבית עסק בקצה האחד של הרחוב עם זה שבקצה השני; עכשיו בעולם הוירטואלי, התחרות הרבה יותר גדולה לכל בית עסק והכל מיידי וחשוף.
בימים אלה הרי הכל אונליין – האנשים מפרסמים באינטרנט, לאף אחד אין זמן לחפש בשבועון או לחכות למודעה ברדיו כשהוא זקוק למשהו. היום זה רק גוגל.
אז כנראה שבאמת כסף לא גודל על עצים אך עסקים בודאי שמתעשרים על גוגל…