שיווק אתרים בגוגל יקדם משמעותית אותך ואת העסק שלך! היום הדרך העיקרית להתרחב או להתחיל עסק חדש בפרט היא דרך קידום אתרים בגוגל. שיווק אתרים מקצועי בגוגל יחסוך לך כסף על טעויות שיווק עצמאי דרך גוגל ממומן ובזבוז כסף על מילות מפתח לא ממוקדות מספיק עם תחרות שוק גבוהה. במקביל לשיווק אתרים בגוגל ממומן יש לשים דגש על שיווק אתרים אורגני בגוגל הבונה את העסק לאורך זמן. קצת סדר בדברים בהמשך הכתבה
שיווק אתרים בגוגל – מדריך מבדק יכולות להגיע לעמוד 1# חינם!
- איך משווקים אתר.
- שיווק אתרים בזמננו אנו.
- מה תפקידו של מקדם אתרים על קצה המזלג.
- ולמה להתעקש על מפרסם אתרים מקצוען.
בוא ניכנס דקה למוח של גוגל… מרקטינג של אז, של היום ושל הדור הבא.
הסיפור הזה החל לפני 35 שנה, בהיותי איש עסקים בן 8, הבנתי שכסף גודל על עצי פרי: פתחתי ביזנס מוצלח של סחר במיץ לימונים תוצרת הבית. היו שנים יפות, הזמן היה רגוע, הימים נעו אט אט.. וכו’ וכד’… מאז החיים השתנו כמעה. בימינו אנו בבית מן המניין יש לכל הפחות שתי מכוניות, מערכת קולנוע ביתית או שתיים, סמארטפון לכל בן ובת משפחה, אייפון ומינימום מחשב לכל אחד ואחת. הנתונים מפחידים. המדע צועד קדימה. אנו דור ה”כאן ועכשיו”, אנשי המיד, ממש במאית השניה.
שיווק עסקים בזמננו אנו
אז כיצד בעל השכלה מן הישוב שאך סיים לימודים וחולם לפתוח משרד משל עצמו מתחרה נגד כל האריות במארקט הגדוש? כיצד אישה צעירה שעמלה בפיצריה כמנקת שולחנות ורכשה נסיון בהכנת פיצות יכולה לפתוח רשת פיצריות מוצלחת משלה? השקעתי שנים בלימודים, תעודה, עשיתי קורס, יש בסיס של ידע ואפילו מעט ניסיון. מה כעת? כיצד אנחנו משווקים את הביזנס? מה ניתן לעשות?!
כעצמאי, בעל ההשכלה עסוק בקביעות בלמצוא דרך להביא לקוחות חדשים בשביל לשפר משכורת ולצאת ברווח. מי נוחל הצלחה? האם זה שאביו משאיר לו ביזנס משפחתי משגשג? בעל המכולת השכונתית עם הלקוחות החוזרים…? לפחות עד פתיחת הכל בו ממול… כל הלקוחות ילכו לקנות שם גבינות, יוגורט, פיתות, חסה אורגנית ובצל אורגני, אבל עדיין יהיה חסר “פרסום אורגני בגוגל”.
בלי צחוקים עכשיו.. מהו “פרסום אורגני”?
אתה לבטח יודע (ואם לא, אוי ואווי להתקשר מיד לנייד האישי שלי, אני מייד מפסיק הכל ומסביר לך בשמחה ובאהבה). בעקרון המטרה בפרסום אורגני היא לייעל את נתוני האתר בשביל לסייע לדפים שלו לקפוץ לעמודים הראשונים של מנוע החיפוש בלי להצטרך לשלם על כל הקלקה כמו בשיווק ממומן. קידום אורגני טבעי בלי תוספות… בעקרון המונח “טבעי” הוא לא כל כך מדויק כיוון שמשווק אתרים מקצועי מבצע הרבה, אפילו הרבה מאד מניפולציות “לא טבעיות” במטרה לקדם מילות מפתח באופן “טבעי”. הנה דוגמא אחת מתוך אינספור ה”מניפולציות”, אני לא משוכנע שמותר לי, אך אחשוף בפניכם סוד בכל זאת (בינינו) על טכניקה מיוחדת שאני משתמש לכתבה הזאת שאתם קוראים כעת. אם תוסיפו לטייל בדפי האתר, תראו כמה כתבות עם טקסטים דומים למה שאתם קוראים כאן.
כתבות עם אותה משמעות בדיוק כמו הכתבה הנוכחית, רק שבקומבינציה שונה של משפטים. הרעיון הוא שככל שהאתר רווי במילות חיפוש נכונות, כך יבקרו יותר אנשים המעוניינים באותן מילות חיפוש.
וכמה מילות מפתח כבר אפשר לדחוף בכתבה אחת באופן “טבעי”? לדוגמה כאן במאמר הזה בלי להעמיס מעבר למידה אנו מקדימים את מילות החיפוש “שיווק אתרים בגוגל”, “שיווק אתרים אורגני בגוגל” ו”קידום אתרים בגוגל”. ככה שיספיקו פעם או פעמיים בלבד לחזור על המילה. כתבות מקוריות וטבעיות לחלוטין מבחינת הרשת. מבלי לצופף יותר מדי מילים באופן לא טבעי. לגלות לך עוד סודות? מממ… שלח לי מייל שלך ואכתוב לך בעזרת השם בהמשך.
מהו פרסום ממומן (“גוגל אד וורדס”)?
בקצרה, תשלם ותקבל תוצאות מיידיות. תעביר לגוגל סכום מסויים של כסף לכל קליק, וגוגל יתארגן לעלות אותך בהתאם… כי בפשוטו של עניין אדם שלא ממוקם ב 4 או 5 הדפים התחלתיים, לא עומד בסיכוי. עם הכוונה מפורטת ומקצועית, אפשר להגיע להרבה תוצאות יפות בעזרת מערכת אד וורדס. אלא שנחוץ לעשות התאמה על מנת לא לפזר כסף על הקלקות מיותרות.
רצוי לצרף לכל סלוגן חיבור לדפי נחיתה הכי מתאימים מתוך האתר להוזלת עלויות לקליק. יהיו יותר המרות לקליק פר שקל ככל שהגלישה יותר ממוקדת. צריך ליזום מעקב מתמיד ובדיקה מעמיקה של המסע הפירסומי כדי לבדוק האם ההקלקות שייכות לנושא או שלא…
פרסום ממומן באינטרנט עלול להתחוור כמסוכן ללא מעקב מקצועי
ראו הוזהרתם! כל אחד יכול לפתוח חשבון אד וורדס. אמה מה, מומחה בלבד שינהל לך את הקמפיין (בעבור משכורת סמלית) יחסוך לך הרבה מאד טעויות רווחות שיגרמו להפסד של מאות ואלפי שקלים שאינם מועילים. הנני כותב זאת מתוך התנסות מרה של הפסד של למעלה ממיליון ש”ח לא אפקטיביים שהוצאתי על פרסום ממומן בראשית דרכי. אבל אל תבינו לא נכון… “רק” 70% מהסכום בוזבז לשווא (על אף הכל עם ה 30% שעשו ת’עבודה גלגלנו מחזור של מעל 350,000 ₪ בחודש… יאללה… מה היה יכול להיות אם הייתה אופטימיזציה יעילה?! ).
בוא רגע נבין את המחשבות של גוגל
נניח שאתם מעוניינים באיזה פסיכולוג או מנעולן. קודם כל אתם פונים לגוגל (44% ממחשבים 56% דרך סמארטפונים) למודעה שנראית לכם הכי מתאימה ככלל גורף בדף הראשון.
מחקרים הראו שגולשי אינטרנט שמבקרים בדף נחיתה מוותרים תוך 10 – 20 שניות וממשיכים הלאה, אבל אם המסר של דף הנחיתה נהיר ומדויק למה שהם באו לחפש, יש הזדמנות לגרום להם להתמהמה אפילו מספר רגעים.
עכשיו, מדוע זה חשוב לנו לקידום? מנוע חיפוש שוקל את כל הנתונים הללו ועל סמך זה (ועוד עשרות ומאות נתונים) קובע מי גורלו להיות מיוחצן יותר מחברו “באורגני” ומי ישלם על אותן מילות מפתח פחות מהאחרים ב”ממומן”.
כמה דברים לשקול וסטטיסטיקה
הנה נתון סטטיסטי בלתי צפוי ומעניין:
91% מהעסקים מוציאים את הונם על פרסום ממומן של מנוע חיפוש בגוגל (מעל 100,000,000,000 ₪ בשנה) ורק %9 על שיווק אורגני. מצד שני יש לנו נתונים נוספים שאומרים שהמודעות הממומנות מהוות פחות מ 20% מסך כל הקליקים. קשה להאמין, הא? כך ש 80% מהאנשים נכנסים לפוסט אורגני וסומכים יותר על פרסומים אורגניים ולא ממומנים. אז איך למרות כל זאת רוב מכריע שם כספו בממומן ולא באורגני? בחיאת.. היינו שם כבר… אנחנו דור ה”אין זמן”… נקודת מחשבה…
דילמות הכי נפוצות של בעל עסק או פרילנסר
לאחר שראינו מה זה שיווק אתר אורגני ומה זה פרסום ממומן אתם בודאי תוהים, כמה משלמים על שיווק אתרים בגוגל?כמה יעלה קידום בתשלום לכל הקלקה ברשת? מה עדיף, פרסום אורגני טבעי או בתשלום לכל קליק? כמה זמן לוקח לפרסם אתר? כל אלה שאלות טובות ולעניין.
הכל תלוי באופי האתר, קיום והיכולת של העסק
הדבר הטוב הוא שניתן להתאים את התשובות לסוג ויכולות של העסק. אפשר להקדיש בין 600 עד 5,500 ₪ ומעלה על פרסום אורגני בגוגל ו1₪ עד 100,001 ₪ על פרסום בתשלום פר קליק אונליין. מה כדאי יותר – תשלום פר קליק או אורגני? הכי טוב לביזנס זה וזה… קצת מזה וטיפה יותר מזה או ההפך. תלוי במטרת העסק… כמה זמן לוקח שיווק טבעי? העניין תלוי במספר גורמים כדוגמת: גובה התחרות בתחום המדובר, זמן קיום האתר, באם האתר צעיר או וותיק, עוצמת האתר: מלינקים חיצוניים באתרים משיקים חזקים או חלשים… מאוד תלוי בכמה כסף רוצים לשים בזה, בכמות שעות עבודה של איש מקצוע און סייט ועוד הרבה מרכיבים שחייבים לקחת בחשבון לפני שניתן לאמוד כמה זמן זה ייקח לשווק אתר כזה או אחר.
למה חשוב שיווק אתרים בגוגל עם מקצוען
מכירים ת’הרגשה שנותנים לבעל מקצוע כמו מוסכניק את הרכב ועמוק בפנים יש תחושה כאילו עבדו עליך… תחושה כזאת תתכן עם מפרסם אתרים ויש לכך סיבה. זה קורה במיוחד כשמקדם אתרים לא מדווח ללקוח על פעולותיו; אז כתנאי ראשון צריך שתהיה שקיפות טוטאלית. מפרסם אתרים טוב ידאג שהאתר יהיה תמיד מתוחזק ומתוקתק. האינטרנט של אתמול הוא לא האינטרנט של היום והאינטרנט של היום אינו האינטרנט של מחר. תמיד יש להיות צעד אחד קדימה ויש גם להתאים את האתר לטלפונים החכמים החדשים ולהייטק המתפתח מיום ליום.
מה תפקידו של משווק אתרים בגוגל על קצה המזלג
סידור המאמרים של תכני העסק המחבר כל כתבה למילת מפתח באופן האופטימלי למנוע החיפוש, כולל הגדרות ומלל אלטרנטיבי לויז’ואלס. יצירת בועה באינטרנט על ידי בחירה קולעת של מילות חיפוש הכי רלוונטיות שיגרמו למקסימום הקלקות. למשל מילת חיפוש “עורך דין” עם מאות חיפושים בחודש תוביל לפחות קליקים ממשפט חיפוש “עורך דין מקרקעין בראשון לציון” המגיעה לעשרות חיפושים בחודש אבל עם שייכות לעסק הרבה יותר גבוהה. שייוק אתרים מקצועי בגוגל זו שימת עין מתמשכת על האינטראקציה של הגולשים עם האתר ותכנון שינויים בהתאם. ככל שה “Bounce Rate” (עזיבת האתר) נמוך יותר, אחוזי הקליקים במנועי חיפוש גבוהים יותר, זמן שהייה באתר יותר גבוה לעומת אתרים אחרים.
שליחת לינקים מתאימים מהאתר המדובר לאתרים אחרים חזקים ולא מתחרים. וככל שהתקציב מאפשר, חיזוק ה DA – סמכותיות הדומיין וה PA – כוח כל דף באתר. ע”י עבודה חיצונית אל תוך האתר – מאתרים בעלי כוח וסמכות גבוהה. כולל כתיבת כתבות חדשות לתוך האתרים עם סמכות חזקה וחיבור לינקים לאתר הבית.
אנחנו מתמקצעים בשיווק אתרים אורגני למיני מקצועות
קידום אתר לעורך דין, רואה חשבון, חנויות תכשיטים, מסיבות יום הולדת ועוד ועוד… כאשר לכל עיסוק יש זוויות משלו, תחרות שלו. יש להתפקס על היתרון שלך ולסגנן את האתר באופן מושך, זמין ומהיר, כמו כן יש להתאים אתת האתר למה שמקובל והולך בשוק של היום. ברגע שהאתר לא חודש, הלקוח הפונטיאלי מרגיש את זה ויש לזה השפעה על ההחלטה שלו באם להשאר. כאשר הוא יראה אתר שונה יותר “נוצץ” ונוח לשימוש, יש להניח שהוא יעדיף אותו… גם אם אתה מקצוען אמיתי ואיכותי בתפקידך, מנוסה בעבודה וכשרוני, זה לא מה שקובע… עו”ד בעל ידע שמצטיין באקדמיה לאו דווקא גובר על קולגה שבקושי התקבל ועבר בלימודים. למה? כי העסק של האחרון מצליח פי כמה מכיוון שיש לו משווק אתרים שיודע את העבודה. מנוע חיפוש כמו גוגל מבחין במעל 200 אלמנטים לפני שהוא מדרג דף. פעם הייתה תחרות בין חנות בתחילת הרחוב ובית העסק שבסופו; כיום בעולם הוירטואלי התחרות גדולה בהרבה לכל בעל עסק, והכל זמין וגלוי. בזמן שלנו, עם שיווק עסקים בגוגל, הכל קורה אונליין; האנשים מפרסמים בגוגל. למי יש זמן לתור אחר פרסום במגזין או להמתין למודעה ברדיו כאשר הוא זקוק למוצר או שירות מסויים?! אז אולי באמת כסף לא צומח על עצים אך עסקים מתעשרים על רשת האינטרנט של גוגל…
שיווק אתרים בגוגל | קידום אתרים בגוגל | שיווק עסקים בגוגל | שיווק אתרים מקצועי בגוגל | שיווק אתרים אורגני בגוגל