טקסט עוגן, או Anchor Text, הוא הטקסט הגלוי והלחיץ שמופיע בקישור. טקסט העוגן מספק למשתמשים ולמנועי החיפוש הקשר על התוכן שאליו מפנה הקישור, ולכן יש לו חשיבות רבה בקידום אתרים (SEO).
סוגי טקסט עוגן:
- מותאם למילות מפתח: טקסט עוגן הכולל מילת מפתח רלוונטית, לדוגמה “קידום אתרים מקצועי”.
- מותאם למותג: שימוש בשם המותג כטקסט עוגן, לדוגמה “Avinu”.
- טקסט כללי: טקסט עוגן שאינו ספציפי, כמו “לחץ כאן” או “למידע נוסף”.
- כתובת URL: הצגת כתובת הקישור כטקסט עוגן, לדוגמה “https://avinu.co.il”.
שימוש נכון בטקסט עוגן משפר את הרלוונטיות של הקישורים בעיני מנועי החיפוש ואת חוויית המשתמש. חשוב להימנע משימוש יתר באותו טקסט עוגן (Over Optimization), שעלול להוביל לעונשים מגוגל.
עבודה עם
מקדם אתרים
תבטיח שימוש נכון ומאוזן בטקסטי עוגן, מה שיתרום לשיפור הדירוגים במנועי החיפוש ולשיפור התנועה לאתר.