להיות ראשון בגוגל – קידום אתרים אורגני – עמוד ראשון בגוגל בזמננו אנו

להיות (עמוד ראשון בגוגל) או לא להיות

אז איך בעל השכלה תמים שרק סיים את לימודיו ושואף לפתוח עסק משל עצמו מתמודד עם כל הגדולים בשוק הגדוש? כיצד מישהו צעיר שעבד בפיצה דומינו’ס כשותף כלים ורכש נסיון בהכנת פיצות מעז להתחיל רשת פיצריות מצליחה משל עצמו? שנים של השקעה, תעודה, סיימתי קורס, רכשתי ידע ואף מעט ניסיון. מה עתה? איך אנו מקדמים את העסק? מה צריך לעשות?! כעוסק עצמאי הראש כל הזמן עסוק בלחשוף דרך למשוך לקוחות בשביל להגדיל משכורת ולהרוויח מספיק.

מרקטינג של אז, של ימים אלו ושל העתיד

הסיפור הזה התחיל לפני שלושים וחמש שנים, בהיותי בעל עסק בן 8, ראיתי שכסף גודל על עצים: יזמתי פתיחת עסק מצליח של סחר במיץ אשכוליות ביתית. היו אלה שנים נאות, התקופה הייתה משובחת, הימים זחלו באיטיות.. וכו.. וכו… מאז העולם קצת השתנה. בימינו אנו בכל בית יש מינימום 2 אוטואים, מערכת קולנוע ביתית או שתיים, סמארטפון לכל אחד מבני המשפחה, אייפון, ומינימום לאפטופ לכל אחת ואחד. הנתונים מאיימים. הטכנולוגיה התפתחה , הננו דור ה”כאן ומייד”, אנשי הכאן ועכשיו ממש במאית השניה. אז מה אנחנו עושים היום אם אנו צריכים עורך דין צוואות, רואה חשבון מומלץ, נדל”ן, יום כיף ליום הולדת או חליפת בר מיצווה..?

קידום אתרים אורגני טבעי במנוע חיפוש של גוגל

בסופו של עניין או שעדיף לומר בראשיתו של דבר, מי נוחל הצלחה? אולי הוא שהוריו מורישים לו ביזנס משפחתי צולח, הבוטיק המקומי בעל הלקוחות הנאמנים. וזה עובד עד שיפתח הכל בו מעבר לכביש.. כל הלקוחות יעברו לקנות שם קמח, יוגורט, עוגיות, בטטה אורגנית, בצל אורגני אבל עדיין יהיה חסר “קידום אורגני אונליין”. ברצינות עכשיו.. איזו מן חיה זו “קידום אורגני”? אתה בטוח יודע. (ואם לא, אי יאי יאי להתקשר עכשיו לנייד האישי שלי, ואני מפסיק הכל ומסביר לך ברצון ובאהבה). באופן כללי השאיפה בקידום אתרים אורגני היא לייעל את נתוני האתר בשביל לעזור לאתר להיות ראשון בגוגל במקרה האידאלי או לכל הפחות עמוד ראשון בגוגל ללא צורך לממן כל קליק, כמו שבפרסום ממומן. כל לקוח רוצה להיות בעמוד ראשון בגוגל. להלן דוגמה של קידום אתר לעורך דין מושבים מרוצה. עם מילות מפתח רלוונטיים לתחום שלו. בטיפול קידום אורגני SEO אצלי.

מילת מפתחעמוד ראשון בגוגל
*עוד מעל 100 ביטויים עם רלוונטיות
גבוהה לתחום ההתמחות
עמוד ראשון בגוגל
עורך דין מושביםמקום ראשון בגוגל
ייצוג מושביםראשון
הסכם משבצתראשון
ייצוג המגזר החקלאיראשון
משק עזרראשון

קידום אורגני טבעי ללא כימיקלים…

כעקרון המונח “טבעי” לא לגמרי במקום.. כיוון שמקדם אתרים טוב, עושה שפע, אפילו המון מניפולציות “שאינן טבעיות” בשביל לדחוף מילות מפתח קדימה באופן “טבעי”. הנה דוגמה אחת מתוך אינספור ה “מניפולציות”, אני לא בטוח שמותר לי, אך אני אחשוף בפניכם סוד על אף זאת (רק בינינו) על קוד מסוים שאני משתמש לטקסט הזה שאתם מעלעלים בו כעת. אם תמשיכו לגולל בין דפי האתר, תבחינו במספר מאמרים עם מילות מפתח כמו “פרסום PPC בגוגל” או “בונה אתרים לעסקים“. מאמרים עם אותו תוכן בדיוק כמו הכתבה הנוכחית, אלא שבשילוב אחר של משפטים.

לשם מה לטרוח על מאמר שלם לגוגל לכל מילת מפתח, כמו למשל “קידום אתרים אורגני”

הרי ככל שהאתר עשיר במילות חיפוש רלוונטיות, כך יבקרו יותר גולשים המתעניינים ב אותן מילות מפתח. וכמה מילות מפתח כבר אפשרי לכלול ב כתבה בודדת ב”טבעיות”? לדוגמה פה במאמר הזה מבלי לדחוס מעבר למידה אנחנו מקדימים את מילות המפתח “קידום אתרים אורגני”, “שיווק אורגני טבעי בגוגל” ו”שיווק ממומן בגוגל”. באופן כזה שיספיקו פעם או פעמיים בלבד של חזרה על המילה. כתבות מקוריות ואורגניות לחלוטין מבחינת גוגל. מבלי לצופף יותר מדי מילים באופן מאולץ. רוצה לחשוף יותר סודות? מממ… העבר לי אימייל שלך ו אכתוב לך בעזרת השם בהמשך.

צפו בסרטון איך להיות בעמוד ראשון בגוגל. רואים תוצאות מייד און ליין.

מהו קידום ממומן בגוגל (“גוגל אדוורדס”)?

בקצרה תשלם להיום ראשון בגוגל וקבל תוצאות על המקום. תשלם לגוגל מספיק כסף לכל קליק וגוגל יתארגן להרים אותך לדף הנכון (עמוד ראשון בגוגל כמובן.. ועמוד שני, שלישי, רביעי..) כי בפשוטו של עניין עם עבודה מדויקת ומקצועית, אפשר להשיג מלנתה דברים יפים בעזרת אד וורדס. אלא ש הכרחי לעשות התאמה כדי להמנע מתשלום על קליקים מיותרים. יש צורך לתת לכל מודעה חיבור לדפי נחיתה נכונים ביותר מתוך האתר להורדת עלויות להקלקה. השקל שלך שווה יותר ככל שחווית הגלישה מתמקדת יותר. כדאי לבצע מעקב מתמיד וניתוח הקמפיין על מנת לבדוק האם ההקלקות רלוונטיות או שלא..

קידום ממומן ברשת יכול להיות מסוכן בלי פיקוח של מומחה

אני את שלי אמרתי! כל אחד יכול לפתוח חשבון אד וורדס. אך רק מומחה שישגיח לך על החשבון תמורת תשלום סמלי (דבר איתי אם אתה בעניין..) ימנע ממך המון שגיאות רווחות שיביאו לאובדן של מאות ואלפי שקלים לא יעילים. הנני אומר את זה מתוך התנסות מרה של הפסד של למעלה ממיליון ש”ח, לא אפקטיביים שבזבזתי על שיווק בתשלום פר קליק כדי להיות עמוד ראשון בגוגל בתחילת דרכי. אל תבינו לא נכון.. “רק” 70% מהסכום לא הועיל. (על אף הכל עם ה 30% שעבדו גלגלנו מחזור של סביבות 330,000 ₪ בחודש.. אוף.. מה היה אילו הייתה אופטימיזציה טובה?! )
קידום אתרים אורגני או קידום ממומן בגוגל

לפני שאנחנו חושבים על קידום אתרים אורגני בואו רגע נבין את המחשבה של גוגל

להיות ראשון בגוגל ( עמוד ראשון בגוגל מובייל )
נאמר שאתם מעוניינים ב איזה עורך דין או רו”ח ראשית כל אתם פותחים גוגל (37% ממחשבים או דרך האייפון – 63% ) למודעה שהכי תופסת את תשומת ליבכם ברוב המקרים בעמוד הראשון. מחקרים הראו ש גולשי אינטרנט שמבקרים בעמוד נחיתה מוותרים תוך 10 – 20 שניות וממשיכים הלאה, אך אם המסר של דף הנחיתה נהיר וממוקד למה שהם באו לחפש, יש הזדמנות לשכנע אותם להישאר אפילו כמה רגעים. אז למה זה משנה לנו לשיווק? גוגל קורא את כל הפרטים האלה ובהסתמך על כך (ועוד מאות רבות של נתונים), מחליט מי יהיה משווק יותר מרעהו “באורגני” ומי ישלם על אותן מילות מפתח פחות מהמתחרים ב”ממומן”.

כמה נקודות למחשבה וסטטיסטיקה

לדוגמא הנה לכם נתון סטטיסטי בלתי צפוי ומעניין:
91% של בעלי העסקים משקיעים את כספם על קידום ממומן של גוגל (מעל מאה מיליארד שקלים בשנה) ורק %9 על קידום אתרים אורגני בגוגל. אך ראו זה פלא הנה לנו נתונים נוספים שאומרים שהמודעות הממומנות מהוות פחות מ 20% מסך כל הקליקים. וואו! מזאת ניתן להסיק ש 80% מהגולשים מקליקים על פוסט אורגני וסומכים יותר על פרסומים אורגניים ולא ממומנים. אז למה אף על פי כן הרוב שם כספו בממומן ולא באורגני טבעי? בחיאת.. היינו שם כבר.. אנו דור ה”כאן ועכשיו”.. נקודה למחשבה..

שאלות לגבי קידום אתרים אורגני הכי שכיחות של בעל עסק או פרילנסר

לאחר שלמדנו מהו קידום אתרים אורגני ומה זה פרסום ממומן הנכם לבטח שואלים את עצמכם, כמה משלמים על קידום אתרים טבעי אורגני בגוגל? כמה יעלה שיווק ממומן באינטרנט? במה עדיף להתרכז, קידום אתרים אורגני טבעי או בתשלום פר קליק? כמה זמן לוקח להיות עמוד ראשון בגוגל? אלה הן קושיות טובות וענייניות.

התשובות תלויות באפיון האתר, קיום והיכולת של העסק.

כל היופי שאפשר לקשר את התשובות לאופי ופוטנציאל של בית העסק. ניתן להקדיש בין 600 ₪ עד 6,600 ₪ ומעלה על קידום אורגני ו1 ₪ עד 101,000 ₪ ומעלה על פרסום בתשלום לכל הקלקה באינטרנט. מה משתלם יותר בתשלום פר קליק או אורגני? הכי טוב לביזנס, זה וזה.. קצת מזה, טיפה יותר מזה או להפך. תלוי במטרת העסק.. כמה זמן לוקח לקדם באופן אורגני? תלוי במספר פרטים כמו: רמת התחרות באותו תחום, ותק האתר, באם האתר חדש או וותיק. חוזק האתר, מלינקים חיצוניים שלאתרים רלוונטיים באם חזקים או חלשים.. תלוי מאד בתקציב שרוצים לשים בזה, בזמן ה עבודה של מקדם אתרים באתר, ועוד המון גורמים שיש לבחון לפני שניתן להעריך כמה זמן זה ייקח לקדם אתר כזה או אחר.

למה להתעקש על משווק אתרים טוב

יש מצב אתם מכירים ת’תחושה שמוסרים לבעל מקצוע כמו מתקן מחשבים את הנייח ועמוק בבטן זה מרגיש כאילו עשו אליך קומבינה.. כך התחושה עם מקדם אתרים ויש לכך סיבה. במיוחד כאשר מפרסם אתרים לא משתף את בעל העסק במה שהוא עושה. אז כתנאי ראשון צריך שיהיה שקיפות טוטאלית. משווק אתרים מקצועי ידאג שהאתר תמיד במצב אופטימלי. האינטרנט של אתמול הוא לא האינטרנט של היום והאינטרנט של היום אינו האינטרנט של מחר. עמוד ראשון בגוגל זה לא דבר פשוט. יש כל הזמן להיות צעד אחד קדימה וגם להתאים את מבנה האתר לסמארטפונים של עכשיו ולהייטק המתפתח מיום ליום.

מה עושה מקדם אתרים אורגני בכמה מילים

עריכת מאמרים של תכני הביזנס המקשר כל כתבה למילת חיפוש באופן האופטימלי למנועי חיפוש, כולל אפיונים ומלל חלופי לויז’ואלס. יצירת הסתעפות באינטרנט על ידי בחירה מתאימה של מילות חיפוש, הכי טובות שיגררו הכי הרבה הקלקות. לדוגמא מילת מפתח “עורך דין” עם מאות חיפושים בחודש תייצר פחות קליקים ממילת מפתח “עורך דין מקרקעין בעפולה” המובילה לעשרות חיפושים בחודש אך עם שייכות לעסק הרבה יותר גבוהה. שימת עין תמידית על האינטראקציה של המבקרים עם האתר ויזימת שינויים לשיפור. כמה שה “Bounce Rate” (עזיבת אתר מוקדמת) נמוך יותר, אחוזי הקליקים באינטרנט גבוהים, זמן התעקבות באתר גבוה יותר לעומת המתחרים. שליחת לינקים רלוונטיים מהאתר שלכם לאתרים חיצוניים חזקים, לא מתחרים. ובהתאם לתקציב, חיזוק ה DA – סמכותיות הדומיין וה – PA  סמכותיות של כל דף באתר. ע”י עבודה חיצונית אל תוך האתר – מאתרים שיש להם סמכותיות חזרה. כולל כתיבת מאמרים חדשים לתוך האתרים עם סמכותיות גבוהה ושליחת לינקים לאתר שלכם.

אנו מתמחים בקידום אורגני למגוון מקצועות

קידום אתר אורגני לרופא, לרואה חשבון, לחנויות בגדים, למסיבות יום הולדת ועוד.. ולכל בית עסק יש את הזוויות שלו, התחרות שלו. יש להדגיש את היתרון שלך ולסגנן את האתר באופן מושך, זמין, מהיר, להתאים למה שמקובל והולך היום בשוק. ברגע בו האתר מיושן, הלקוחות קולטים את זה ויש לזה השפעה על ההחלטה שלהם האם לבחור בך. כשהוא יכנס לאתר אחר יותר “נוצץ” ויוזר פרנדלי, סביר להניח שהוא יעבור אליו.. גם אם אתה יותר מקצועי במה שאתה עושה, בעל ניסיון, כשרוני וכדומה..

“להיות” – עמוד ראשון בגוגל זה מה שקובע..

רופא טוב שהתבלט באקדמיה, לא בהכרח גובר על קולגה שלא ברור איך התקבל והעביר אותה בלימודים אבל הביזנס שלו משגשג פי כמה מכיוון שיש לו משווק אתרים שיודע את העבודה. מנוע חיפוש כמו גוגל מתייחס למעל 200 פרטים לפני שהוא משייך דירוג לדף. אם בימים עברו הייתה תחרות לחנות בקצה האחד של הרחוב ולעסק שבקצה השני, היום בעולם הוירטואלי התחרות הרבה יותר גדולה לכל בעל עסק והכל זמין וגלוי. בימים אלו כולם פועלים דרך האינטרנט, כולם מפרסמים באינטרנט, למי יש זמן לחפש בעיתון או לחכות להקשיב לרדיו כאשר הוא זקוק למשהו. רק עמוד ראשון בגוגל.
ולכן אולי באמת כסף לא גדל על עצים אבל עסקים בפירוש גדלים על רשת האינטרנט של גוגל…

לפוסט הזה יש 3 תגובות

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

סגירת תפריט